Zoek een vacature (107)
v
v
Zoek een professionalAstorium bemiddelt professionals in IT, Finance en HRM op vrijwel alle niveaus voor vaste en tijdelijke functies.
Astorium
cover

Service level manager

Op het moment dat je organisatie met SLA’s gaat werken, moet iemand voor deze service level agreements verantwoordelijk zijn. Dat is de service level manager. En Astorium helpt je de juiste persoon voor deze taak te vinden.

Zo werkt de service level manager

Met een SLA (Service Level Agreement) garandeert een ICT-dienstverlener de kwaliteit van de dienstverlening aan zijn klant. Het bewaken en vastleggen van die SLA’s is de hoofdtaak van de service level manager. Hij zorgt ervoor dat elke klant weet waar hij aan toe is en op welke garanties hij kan terugvallen. De service level manager is ook zijn aanspreekpunt als de afgesproken kwaliteit niet wordt gehaald en er dús een verplichting ontstaat tot schadevergoeding.

Als service level manager treed je dus in dienst van een ICT-bedrijf, in een vaste functie of via ICT-detachering. Je bent eindverantwoordelijke voor de relatie met de klant en tevens zijn belangrijkste contactpersoon. Je draagt de verantwoordelijkheid voor het proces van SLA’s en voor de afspraken met de overige ICT-leveranciers. Uiteraard bewaak je de geldende Service Level Agreements en stel je nieuwe op. Gaat het mis? Dan coördineer jij de escalatie en rapporteer je over de uitkomst. De service level manager is dus operationeel sturend, maar ook verantwoordelijk voor het oplossen van problemen die in de SLA zijn afgedekt. Kortom, je houdt de kwaliteit van de ICT-dienstverlening op het afgesproken niveau.

Meer weten?

Kijk hier voor onze werkwijze. Vul ons contactformulier in of bel voor meer informatie met onze senior consultants: 

Den Haag:    070 358 73 75
Amsterdam:  020 342 00 60

De taken van een service level managerWat doet een service level manager? Een paar essentiële taken op een rij:
  • Rapporteren over SLA’s
  • Verbetervoorstellen uitwerken en uitvoeren
  • De service level manager adviseert andere leidinggevenden in de organisatie
  • Kwaliteitsmanagement, het borgen van standaarden en het vastleggen van procedures zijn belangrijke taken
  • Je onderhoudt actief de klantrelaties
  • Je bepaalt serviceniveau’s
  • Uiteraard zijn het opstellen en implementeren van Service Level Agreements je hoofdtaak
  • Je stemt SLA’s af met de klant en zorgt ervoor dat hij hierover tevreden is
  • Je stuur de ICT-experts in je organisatie aan
Service level manager: vacatures en kandidaten Ben je de service level manager die ons kandidatenbestand kan verrijken? Raadpleeg onze vacatures. Heeft jouw organisatie juist een service level manager nodig? Neem dan contact op met één van onze Consultants, zij denken met je mee en kennen misschien al degene die je zoekt.
Astorium vindt de service level manager die je zoektAstorium is toonaangevend in ICT-detachering in Den Haag en in de hele Randstad. Heb je een service level manager nodig? Onze consultants helpen je verder. Met marktinzicht, jarenlange ervaring en met exacte kennis van je branche en het beroep van service level manager.